"Please take a tablespoon of the Tazkirah antibiotics per day"

"Please take a tablespoon of the Tazkirah antibiotics per day" ^_~ !!!

Tuesday 7 February 2012

BuatMu Kekasih yang dirindui~

Bismillahirrahmanirrahim~


Alhamdulillah, rasa bersyukur padaMu kerana masih memberi peluang untukku terus melihat alam ciptaanMu yang maha hebat, menghirup udara tenang,masih aku diberi peluang menuntut ilmu, menyebarkan rasa kasih sayang pada setiap ciptaanMu, diberi peluang utk membaiki kesilapan-kesilapan lalu dan semalam. Semoga saat yang mendatang lebih baik. InshaAllah!

. Ya ! Segalanya adalah nikmatMu yang tiada bandingnya. Namun sering jua diri ini alpa. Astaghfirullah!

Ya Allah, sungguhku rasa bersyukur kerana ku telah diciptakan sebagai ‘keperluan’ pada setiap insan disekelilingku. Daku sbg rujukan hamba2-Mu mengadu kemusykilan, permasalahan, kekacauan yang melanda diri . Ya Allah, Jangan Kau suburkan rasa ujub dalam diri saat diri ini dipuji, jangan Kau hiaskan riak pada jiwa ini saat diri merasakan bhw 'akulah seorang Dai'e', sungguh syaitan bijak mengganggu jiwa-jiwa yang ingin menjadi sang Murabbi.

Ya Allah, jadikanlah daku seorang hamba yang dimana tuturkatanya didengari,diamati dan dihayati,seorang hamba yang dimana penulisannya yang bisa merobek hati2 insan yang jauh dari landasanMu,seorang hamba yang dimana pandangan matanya yang sungguh mendamaikan kalbu,ingin sekali daku membawa mereka yang hanyut kembali kepadaMu…

Ya Allah, sungguh diri ini sedar ilmu tidaklah seluas lautan, kemampuan tidaklah sedaya konkrit yang utuh, kerana Engkau menjadikan setiap manusia itu ada keterbatasannya.Namun, diri ini masih lagi mengharap agar Engkau gunakanlah daku! Jadikanlah daku sbg medium yang bisa menyampaikan hidayahMu pada hati-hati yang gersang,hati-hati yang tandus akan mengingatiMu! Biarlah diri ini lelah dalam perjuangan! Biarlah diri ini lelah dalam menegakkan kebenaran! Sungguh inginku Shahid dijalanMu.

Ya Allah, dimana pun keberadaanku saat ini, dimanapun kaki ini melangkah, berkati lah Ya Allah! Teguhkanlah pendirian ini saat ku jatuh, Kuatkanlah hati ini untuk bangkit kembali, Lapangkanlah hati dan jiwa ini dalam menerima segala taqdirMu.

Ya Allah, ingin sekali aku menyambung perjuangan KekasihMu, ingin sekali aku menjadi golongan yang dirinduinya. Ingin sekali ku tatap wajahnya yang bisa meruntun jiwa-jiwa yang sarat dengan cintaMu.

Ya Rahman, hanya padaMu aku merayu, bantulah jiwa ini,bantulah hati ini dalam menanam cita-cita tertinggi, Ya! Shahid dijalanMu,untuk ku tuai hasilnya saat dihitung diri. Sungguh ia sebagai wadah pertemuan antara kita,
~Khas buat Kekasih yang sentiasa dirindui~

Dr. Nur Syamiyyah :)

No comments:

Post a Comment